Tietoa ryhmistä

Muksujudo

Muksujudo on erinomainen liikuntamuoto alle kouluikäisen lapsen fyysisen kehityksen ja perusliikkumisen tukemiselle. Tavoitteena on kehittää lapsen liikunnallisia valmiuksia, sosiaalisia taitoja sekä ajattelua. Muksujudon lähtökohtana on lapsen innostaminen monipuoliseen liikuntaan. Muksujudo on kehitetty tukemaan lapsen kokonaiskehitysta judollisen liikunnan keinoin. Opettamisen lähtökohtana on lapsi, joten pelit ja leikit ovat oppimisen tehokkaimmat menetelmät.

Muksujudon ohjaajina toimivat koulutetut muksujudo-ohjaajat Anu Pulkkinen, Vili Saareskari ja Inaria Pylvänäinen

Alkeisryhmä, juniorit
Ryhmässä opitaan oppimaan japanilaisen Jigoro Kanon periaatteet pehmeälle tielle. Judo voi olla läpi elämän jatkuva täydellisen tekniikan etsimisen polku joka alkaa alkeiskurssista. Alkeiskurssi on judon perusteiden oppimista monipuolisesti liikkuen. Kurssin aikana opitaan erilaisia judotekniikoita pystyssä heittotekniikoita ja matossa hallintatekniikoita. Judo kehittää harjoittelijaansa niin fyysisesti kuin henkisesti. Alkeiskurssin lopussa suoritetaan keltainen vyö ja se on ensimmäinen askel kohti mustaa vyötä. Kurssin aikana pyritään mahdollisuuksien mukaan vierailemaan myös lähiseudun saleilla ja käymään halutessa ihan oikeissa judokisoissa mittaamassa omaa osaamista. Kurssin aikana järjestetään omalla salilla tehostamispäiviä sekä alueleiri, joissa saadaan oppia muiltakin alueen valmentajilta.

Alkeisryhmän ohjaajana toimii VOK2 -tason koulutettu ohjaaja Marko Konttinen ja LitM Maiju Kokkonen

FitJudo (kuntopiiiri/oheisharjoittelu)

FitJudo on lihaskunnon ja liikkuvuuden kehittämistä jokaisen omista lähtökohdista. Ryhmä on tarkoitettu kaikille halukkaille matalalla kynnyksellä ja toimii kuntoilun pohjalta, mutta on myös siltana judon harjoitteluun muissa ryhmissä niin halutessa. Tarkoituksena on edistää lihaksiston kykyä tukea hallittua liikettä sekä laajentaa liikeratoja oman kehon mukaan. Judon liikkuvuus ja lajiharjoitteet tukevat hyvin tätä tavoitetta. Vähemmän kamppailua, mutta mukavaa kehittävää liikuntaa ja yhdessä tekemistä. Harrastukseen tarvitaan liikunnalliset vaatteet. Sopii myös ennen judoa harrastamattomalle.

FitJudon ohjaajana toimii VOK2 -tason koulutettu ohjaaja Jari Pylvänäinen

Judo alkeet, aikuiset

Yläkouluikäiset ja sitä varttuneemmat judoharrastusta aloittavat voivat startata joko FitJudo ryhmästä ja/tai yleisestä jatkoryhmästä. Yleisessä jatkoryhmässä harjoittelu räätälöidään siten, että aloitteleva judoka saa riittävät perusvalmiudet turvalliseen harjoitteluun, jonka jälkeen siirrytään asteittain eteenpäin taitojen kehittämisessä. Mukaan pääsee joustavasti myös kesken kauden ja uudet harrastajat toivotetaan lämpimästi tervetulleiksi, joten rohkeasti vain kokeilemaan, mikäli laji kiinnostaa.

Jatkoryhmät (juniorit ja yleinen)
Jatkoryhmässä syvennytään enemmän judon saloihin ja opetellaan monipuolisesti erilaisia tekniikoita. Jatkoryhmässä pääset kehittämään omaa judoa juuri siihen suuntaan mihin haluat. Jokainen judoka on omanlainen kokonaisuus ja heissä näkyy oma teknistaktinen osaaminen. Mitä pitemmälle judossa pääset, sitä kiehtovammaksi se muuttuu. Uuden oppiminen, oivaltaminen ja täydellisen tekniikan opettelu ei judossa lopu koskaan. Jatkoryhmän matkassa voit halutessasi kilpailla aina kansainvälisissä kisoissa asti. Leirejä ja tehostamispäiviä järjestetään vuoden aikana useita osa kotisalilla osa toisilla paikkakunnilla. Judo harrastukseen kuuluvat myös erilaiset koulutukset joiden kautta voi osallistua seuran toimintaan eri tehtävissä.

Jatkoryhmien ohjaajina toimivat VOK2 -tason koulutetut ohjaajat Marko Konttinen ja Jari Pylvänäinen

Maksut:

Osta ensin Suomen Judoliiton jäsenmaksu SuomiSportista (www.suomisport.fi) klikkaamalla etusivun alareunasta osta lisenssi tai osta vakuutus kohtaa.  Liiton jäsenmaksun maksamisen jälkeen  ilmoittaudu ryhmään maksamalla seuralle kausimaksu (linkit kunkin vaihtoehdon perässä). Hintasarakken tiedot ovat kokonaishintoja eli harrastamisen kokonaiskustannus (liiton jäsenmaksu+harjoitusmaksu).

Pelkkä syys-/kevätkausi (judoryhmät)Hinnat kausi 2021-22Linkki ryhmän kausimaksuun
Alle 7-vuotiaat50€ (sis. judoliiton jäsenmaksun ja pakollisen vakuutuksen 30€)

Alkeisryhmä juniorit

Yli 7-vuotiaat75€ (sis. judoliiton jäsenmaksun ja pakollisen vakuutuksen 55€)